Prva konferencija udomitelja djece Hrvatske, Zagreb, 22.9.2006.

Prva konferencija udomitelja djece Hrvatske pod nazivom "Udomiteljstvo kao partnerstvo – međunarodna iskustva" održana je u Zagrebu 22.9.o.g., u organizaciji Foruma udruga udomitelja djece «za kvalitetno udomiteljstvo».

Image

Image

Program konferencije
Konferenciju su kratkim izlaganjima otvorili pozvani gosti, gđa Vesna Mastela – Bužan, ispred Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi; gosp. J. A. Klarenbeek, ispred Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske, koje je glavni donator konferencije; gđa Gordana Horvat, ispred ureda UNICEF-a za Hrvatsku, te gđa Aleksandra Živković – Selak, ispred Udruge za inicijative u socijalnoj politici, koja unazad nekoliko godina provodi edukativne programe za stručne djelatnike na području udomiteljstva, u suradnji s MZSS.

Image

Image

Image

U glavnom dijelu programa, predstavnici međunarodne udruge udomitelja djece International Foster Care Organisation (IFCO), gđa. Bep van Sloten, izvršna direktorica IFCO-a, socijalna radnica i dugogodišnja udomiteljica i gosp. Keith Henderson, predsjednik IFCO-a, manager u mirovini i dugogodišnji udomitelj,

 Image

predstavili su nekoliko vrlo značajnih tema za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi i sve one koji u ime društva brinu za njih:

1. Sustav društvene skrbi o djeci
2. Udomiteljstvo, to ne možete sami! – Podrška za udomitelje djece
3. Nikada ne idete sami! – Uloga udruga udomitelja

Udomitelji djece i stručni djelatnici, u malim grupama, kako bi se svima omogućilo da sudjeluju u dikusiji, razmatrali su zajedno svaku od pojedinih tema – koja je njihova uloga u sustavu društvene skrbi o djeci, s kakvim problemima se susreću, kakvu podršku trebaju da bi je uspješno obavljali te što očekuju od udruga udomitelja. Od pomalo ukočene atmosfere na početku dana, kroz zajednički rad i diskusije koje su facilitirale tri iskusne udomiteljice, ove dvije često suprotstavljene skupine su se stopile i međusobno sve otvorenije komunicirale.

Image

Image

 Više o stručnom programu konferencije – Prilog 1: Detaljni program konferencije!

Preporuke i zaključci konferencije
U završnom dijelu konferencije, prisutni udomitelji djece i stručni djelatnici dali su svoj prijedlog aktivnosti kroz koje bi se trebalo postići da udomitelji djece u Hrvatskoj postanu organizirana, profesionalna i priznata grupa u društvu. Iz predloženih aktivnosti, kao i prethodnih izlaganja i diskusija, izvedeni su i završni zaključci konferencije.

Više o predloženom planu akcije i zaključcima konferencije – Prilog 2: Plan akcije i zaključci konferencije!

Sudionici
U radu konferencije sudjelovalo je 24 udomitelja djece iz različitih krajeva Hrvatske – iz Varaždina, Ivanca, Križevaca, Slatine, Virovitice, Karanca/Beli Manastir, Pule, Rovinja, Splita, Petrinje te Zagreba i šire okolice, među kojima i članovi udruga udomitelja «Nada», Ivanec; «Put ka sreći», Koprivnica; «Bolji život», Slatina; «Oaza», Rovinj, «Nadomak sunca», Oprtalj i Udruge udomitelja Istarske Županije (u osnivanju) iz Pule. Konferenciji su prisustvovale i 22 stručne djelatnice s područja udomiteljstva djece, socijalne radnice i psihologinje iz 16 Centara za socijalnu skrb – iz Varaždina, Ivanca, Vrbovca, Križevaca, Koprivnice, Đurđevca, Donjeg Miholjca, Vukovara, Vinkovaca, Daruvara, Petrinje, Jastrebarskog, Pule, Rovinja i Zagreba, među kojima je bilo 11 članica Županijskih timova za podršku udomiteljima djece.

Među desetak gostiju koji su nas počastili svojim cjelodnevnim sudjelovanjem našle su se predstavnice UNICEF-a, iz programa «Svako dijete treba obitelj»; Udruge za promicanje inkluzije iz Zagreba, iz programa specijaliziranog udomiteljstva; Udruge «Ovisnikovo dijete», iz Zagreba, koja podržava srodničke udomitelje; Udruge mladih «ZANTO», iz Karanca, koja organizira slobodne aktivnosti za udomljenu djecu i druženja za udomitelje, te predstavnik glavnog donatora projekta, Suradničkih nizozemskih fondacija, CNF-CEE.

Image

Evaluacija konferencije
Prema prvim iznesenim reakcijama sudionika i voditelja programa, te broju sudionika koji su ostali do samog kraja programa bez obzira što je mnoge još čekao povratak kući, moglo se zaključiti da je konferencija bila uspješna. Iz naknadno poslanih evaluacijskih upitnika, može se zaključiti da su svi aspekti organizacije konferencije (izbor pozvanih gostiju koji su održali kratka izlaganja; izbor tema konferencije; izbor predavača i njihov način rada; rad u malim grupama te cjelokupna organizacija) bili više nego vrlo dobri do odlični. A od nekoliko ciljeva konferencije, koji su svi dobili ocjenu preko 4, sudionici su procijenili da je najviše postignuto na slijedećem cilju: inicirati partnerstvo i graditi povjerenje između glavnih nositelja udomiteljske skrbi, udomitelja i stručnih djelatnika!

S obzirom da je dobra suradnja između udomitelja i stručnih djelatnika jedan od ključnih činilaca kvalitetnog udomiteljstva, a trenutno kamen spoticanja za naše udomitelje, smatramo da za početak možemo biti vrlo zadovoljni postignutim!

Više o evaluaciji konferencije – Prilog 3: Evaluacija konferencije!

Na kraju
Predstavnici medija su nas ugodno iznenadili svojim odazivom, ali i zatekli donekle nespremnim da na pravi način odgovorimo na potrebe medija za ‘konkretnim’ informacijama koje bi potaknule interes javnosti i istovremeno zaštitimo privatnost udomitelja i djece. Na kraju smo se ipak uspjeli sporazumjeti, tako da je konferencija popraćena s par kvalitetnih članaka u dnevnim listovima i barem jednom TV vijesti!

Image

Image

Dodatnu veliku pomoć u radu same konferencije pružile su nam tri mlade volonterke, apsolventice Filozofskog fakulteta u Zagrebu, koje su vrlo odgovorno preuzele ulogu hostesa.

Hotel «Dubrovnik» pokazao se kao pravo mjesto za ovakvo događanje, ne samo svojom pozicijom u samom centru grada i događanja («Dan bez automobila»), već i vrlo ugodnim prostorom za rad i ukusnom ponudom obroka za sudionike.

Sudjelovanje na konferenciji bilo je besplatno za sve sudionike, zahvaljujući donatorima konferencije, Veleposlanstvu Kraljevine Nizozemske i Suradničkim nizozemskim fondacijama, CNF – CEE, te volonterskom doprinosu konferenciji od strane predstavnika IFCO-a, koji su ponudili i dalje pomagati stručnim savjetima i kontaktima.

Zahvaljujemo svima njima, kao i svima koji su odvojili vremena od svojih svakodnevnih obaveza da bi sudjelovali na konferenciji!